Co przygotować na zdrowy obiad? Pomysły na zdrowe dania obiadowe

Współcześnie większość ludzi żyje bardzo szybko, przez co często zaniedbujemy swoje zdrowie. Wynika to nie tylko ze stresu, braku snu, czy siedzącego trybu życia, ale również ze złej diety. Choć powszechnie uważa się, że najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie, to ciepłe, pełnowartościowe danie w porze obiadowej również ma duże znaczenie. Zdrowe obiady kojarzą nam się często z czymś pracochłonnym i niezbyt smacznym, a wcale nie musi tak być, dlatego w niniejszym artykule zaproponujemy kilka szybkich, ale jednocześnie zdrowych dań.

  • Zdrowy obiad, czyli jaki?
  • Pomysły na zdrowe dania obiadowe

Zdrowy obiad, czyli jaki?

O tym, czy dane danie jest zdrowe, decyduje w znacznej mierze sam sposób przyrządzenia oraz składniki w tym celu wykorzystane. Aby mieć pewność, że posiłek nie zawiera niepotrzebnych i niezdrowych dodatków, takich jak wzmacniacze smaku, a także że został przygotowany na bazie świeżych i dobrej jakości produktów, najlepiej przygotować go samodzielnie. Warto również poszerzać swoją wiedzę na temat odżywiania, zdrowe jedzenie lepiej poznasz, czytając ZdrowaKrowa.pl. W ten sposób możemy poznać nowe przepisy, a także dowiedzieć się, jak komponować wartościowe dania.

Zdrowy obiad to również taki, który nie będzie zbytnio obciążał naszego żołądka, a więc należy unikać dań mocno smażonych, bardzo ostrych i tłustych.

Pomysły na zdrowe dania obiadowe

W internecie bez trudu można znaleźć mnóstwo przepisów na ciekawe i zdrowe dania. Jeśli chodzi o poziom trudności, to również łatwo dostosować wyszukiwanie do swoich umiejętności kulinarnych. Wśród wielu pomysłów, nam najbardziej do gustu przypadły te propozycje:

Makaron z pesto z pietruszki i czosnku

Dania z makaronem to jedne z najszybszych, a zarazem bardzo smacznych posiłków. W tym przypadku wystarczy przygotować:

  • ulubiony makaron,
  • 3 ząbki czosnku,
  • parmezan,
  • natkę pietruszki,
  • pestki dyni, słonecznika, siemię lniane,
  • cytrynę,
  • oliwę z oliwek.

Czosnek przeciskamy przez praskę, dodajemy sok z połowy cytryny i potarty drobno parmezan. Wszystkie pestki oraz siemię lniane prażymy na patelni z dodatkiem dwóch łyżek oliwy. Wszystkie składniki mieszamy i blendujemy razem z natką pietruszki. Tak przygotowane pesto dodajemy do ugotowanego makaronu i mieszamy. Można doprawić według uznania. Jeśli przygotujemy większą ilość pesto, to można je przechowywać w lodówce przez kilka dni.

Zapiekanka ziemniaczana z kurczakiem

To kolejny przykład szybkiego i zdrowego obiadu. Potrzebne będą:

  • pierś z kurczaka,
  • kilka ziemniaków,
  • brokuł,
  • batat,
  • dwa jajka,
  • śmietanka 30%,
  • olej rzepakowy.

Warzywa należy obrać, pokroić na mniejsze kawałki i delikatnie podgotować. Mięso kroimy w drobną kostkę i podsmażamy na patelni z dodatkiem oleju rzepakowego. Lekko ugotowane warzywa i podsmażonego kurczaka przekładamy do naczynia żaroodpornego. Jajka mieszamy ze śmietanką, przyprawiamy według uznania (można dodać przeciśnięty przez praskę czosnek) i wlewamy do naczynia z pozostałymi składnikami. Całość wkładamy do piekarnika na około 25-30 minut, w temperaturze 180 stopni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.